pondělí 10. ledna 2011

Nový rok v Melbourne

Ahoj, všichni za velkou louží!

Omlouvám se, že jsem se neozvala dřív, abych všem popřála šťastný nový rok! Doufám, že oslavy Silvestrů proběhly všechny úspěšně a pořádně jste zapili ten nový rok 2011!

Co se mých cest týče, tak jsem se konečně po dlouhé noci v autobuse dostala do hlavního města Victorie – Melbourne. Abych pravdu řekla, tak o Melbourne jsem toho už hodně slyšela, hodně lidí ho velice chválilo a nazývalo jej „nejevropštějším“ z australských měst. To mě, která žije v Evropě celý život, teda osobně příliš neuchvacovalo, ale musím uznat, že Melbourne je opravdu bezva město a má skvělou atmosféru. Jelikož jsem na tohle velkoměsto měla i se Silvestrem pouhé tři dny, tak hned po příjezdu jsem vyrazila na obhlídku centra, naskočila do turistického autobusu zdarma (což mi přišlo úplně k neuvěření) a objela úplně všechny význačné památky a atrakce. Bohužel jsem neměla čas z busu ani jednou vyskočit, takže jsem pak musela stejně na plno míst znovu pěšky, abych vše vyfotila a nasála atmosféru.

Po náročném turistování, jsem se konečně setkala odpoledne s němkou Susannou (s tou, s kterou jsem měla cestovat skoro celý výlet, ale měla autonehodu), vyrazili jsme do přístavu na kafčo a večer i s klukama (Simonem a Honzou, který se dovalil z Adelaide pár hodin po mě) na pivo. Opojeni několika drinky jsme se pak večer vydali do kasina Crown, které je největší na jižní polokouli! Já, která v kasinu snad nikdy nebyla, jsem jen valila oči nad třemi patry rulet, automatů, blackjacků, pokru a všeho možného. A hlavně nad tím, kolik jsou lidi ochotni utratit za takové pitominy. Já totiž teda gamblerka rozhodně nejsem a tohle teda bylo něco pro mě! Po té, co kluci protočili nějaké žetony na ruletě, jsme se vydali do hostelu pořádně prospat na Silvestra.

Takže 31. ráno jsme omrkli blízké okolí a v neuvěřitelném vedru vyrazili nakupovat na trh a do obchodů na Silvestrovskou večeři. Než jsme se vygulili, tak už bylo po šesté, to znamená tramvaje zadarmo (to ale ne každý den, jen na Silvestra, abyste se zas moc nedivili), a tak jsme se ještě s dalšíma holkama z hostelu vydali do pobřežní čtvrtě St Kilda, kde jsme s ostatníma uspořádali Silvestrovskou žračku na střeše a pořádně si dali do nosu. Jak už se schylovali k noci, tak jsme se přecpanou tramvají dostali do města a zakotvili na největším náměstí Federace, kde už byly davy lidí a živý koncert. Do půlnoci jsme trsali a popíjeli a pak se kochali jako jedni z prvních na zeměkouli novoročními ohňostroji. Přestože jsme v davu občas ztratili některé členy naší výpravy, podařilo se nám asi po hodině se přesunout do města, kde jsme po dlouhém hledání zakotvili na tanečním parketu jednoho irského baru. Domů jsme se dostali už někdy kolem páté, bo se všude zavíralo, ale stejně už jsme byli docela zmožení!

A abychom nelenili na Nový rok (protože „jak na Nový rok, tak po celý rok“), tak jsme den zasvětili výletování po parcích, stadionech (těch, kde se bude za chvíli hrát Australian Open, na který jde Honza se svými kamarády, kteří za dva týdny přiletí) a mrakodrapech. Takže přestože jsem musela obrovské Melbourne vzít hopem, tak jsem toho stihla docela dost.

Druhého ledna už jsem ale stála na letišti se svým báglem a chytala letadlo do zelené Tasmánie! Ale o tom v dalším příspěvku, ať to mám pěkně systematicky!

Tak ještě jednou: opožděný šťastný nový rok 2011 přeje Marťa od protinožců!!

Žádné komentáře:

Okomentovat