úterý 27. července 2010

Orientation week a jiné příhody

Tak a je tu pokračování toho, co se zatím událo! Doufám, že se mu už teď konečně podaří dohonit, co jsem zameškala, abych pak mohla psát aktuální příhody :)

Minulou sobotu odjel teda Kube pryč a já jsem se konečně nastěhovala do nového bydliště. Bydlím v typickém Queenslanderu (dřevěny dům, který není postavený na zemi, ale na sloupech) s dalšími zahraničními studenty. Prozatimní obsazení našeho domku je tedy francouzska Pishum, dánka Anna, číňanka Amy, bangladéšan Kazi a já. Stále očekáváme posledního spolubydlícího, kterým by měl být podle zvěstí finský hoch. Sestava je to tedy velmi multikulturní. Každý máme vlastní pokoj, dohromady obyvák, kuchyňku, dvě koupelny a dvůr. Takže paráda. Do školy to mám na kole 15 minut, jinak se dá jet autobusem nebo lodí :) Kdo by mi rád poslal psaní, tak pro přesnost udávám i adresu: 20 Croydon Street, 4066 Toowong, Queensland. (Aktivci si to můžou najít i na google map - je to žlutý baráček). Brzo to tady odfotím a hodím něco na rajče, ať máte představu. Nelekejte se, že v adrese není Brisbane, má čtvrť se jmenuje opravdu Toowong a píše se to tady místo města.

Hned první týden jsem tady teda měla docela nabitý! Ve škole se konal orientation week a každý den jsem se tedy zůčastnila několika přednášek, týkajících se výuky, austrálie, školy, kultury, pojištění, práce a prostě všeho možného. Některé byly i trochu děsivé, jako např. Bezpečnost v Austrálii, kde nám bylo řečeno všechno o pavoucích, hadech, krokodýlech, žralocích, vlnách, odlivu atd. Předtím jsem teda vůbec netušila, kolik nebezpečí tady na mě teda číhá! Jedovatí pavouci a hadi, co vlezou i do domu, 8 metroví krokodýli, řeka plná žraloků..no fuj! Jiné byly docela srandovní a dozvěděli jsme se plno zajímavostí o Austrálii, všech sportech, slangu a cestování. Součástí přednášek byly ale i různé akce pro exchange studenty, kde jsem se mohli najíst a seznámit s ostatními cizinci. Teda musím říct, že člověk si tady připadá spíš jako v Německu než v Austrálii. Snad víc jak polovina lidí, s kterýma se zatím znám, jsou totiž Němci (případně ještě Dáni). Po večerech jsme poprvé vyrazili do místních barů a k novým známým, abysme ochutnali australské příšerné a navíc předražené pivo a potkali jednoho australana, který mluvil česky, protože žil rok v Praze! Fakt překvápko!

O víkendech jsem taky nezahálela a hned vyrazila vstříc plážím (přestože je tady vlastně ještě zima). Nejdřív jsme z holkama prozkoumaly slavnou pláž Surfers Paradise na Zlatém pobřeží na jih od Brisbane a pak se vydali s partou ostatních studentů na nejvýhodnější australský výběžek Byron Bay. Přestože nám počasí moc nepřálo a občas jsme pěkně zmokli, tak jsme si to užili, navštívili místní proslavené pláže a přeplněné bary a hlavně vyzkoušeli poprvé nejslavnější australský sport - surfování! Během čtyřhodinové lekce nás veselí instruktoři z BlackDog Surfing School vysvětlili všechno potřebné, naučili vstát na prkně a další surfařské triky a my se mohli vrhnout do vln a pořádně to rozjet! Sama jsem byla překvapená, že jsem se hned napoprvé dokázala na vlně postavit a hrozně mě to bavilo! Teď už jen vyrážet pravidělně, půjčit si prkno a naučit se sama chytit pořádnou vlnu (přece jenom nám instruktoři docela pomáhali) a budu uplný profík! Po návratu do Evropy pak přijímám první zájemce o hodiny surfingu :D



Nicméně teď už jsem zpátky v Brisbane, začalo mi škola a pustila jsem se do hledání práce (i když to bude teda zapeklité). Brzo se zase ozvu s nějakýma postřehama a příhodama, i když teď už to asi tak nadupané a akční nebude. Ale pořád je plno věcí, které mě tady překvapují nebo připadají srandovní a o které se s váma určitě brzo podělím, jestli budete chtít!

Takže piště komenty, posílejte mi dopisy nebo pohledy (já jsem teda taky slíbila, plni pohledů, ale ještě jsem se k tomu nějak nedostala - ale nebojte, myslím na vás!), sledujte foty na rajčeti a hlavně se mi ozývejte, ať vím, jak se doma všichni máte!

Moc zdraví Australanka Marťa

8 komentářů:

  1. Říkala babička, že prý si máš koupit zámek, když to kolo máš pučené,jo!!!
    Jezdí tam na kole tolik lidí jako v Břeclavi? Mají tam cyklostezky? Nebo je to o hubu jako v našich velkoměstech?
    m.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Marti, na FB jsem si všimla, že míříš do Austrálie, tak jsem si stránky dala do záložek a teď všechny Tvé články a fotky sleduju. Jsem babizna zvědavá :-) Valím oči a neustále se usmívám u čtení Tvých příspěvků a taky trochu závidím - přiznávám. Moc si to tam užívej a těším se na další příhody!!! Adriana :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dík Áďo! Jsem ráda, že sleduješ blog a moje příhody tady a že se ti libí! :) Já si to zatím moc užívám, už mi začala škola, máme tady teplíčko a hodně volného času. Ale až se stane zase něco zásadního, tak to sem určitě napíšu :) Dej vedět, jak se máš ty, neviděla jsem tě sto let a taky mě to zajímá! Pa Marťa

    OdpovědětVymazat
  4. To je pravda, taky jsem Tě neviděla dlouho a myslím, že se to dá počítat na léta...:-) Hned po střední škole jsem nastoupila do Fruty Podivín jako účetní, kde jsem docela spokojená, práce mě hlavně baví.. Jinak mám už rok přítele, se kterým jsem moc šťastná a taky jsem se už osamostatnila a žiji s ním na bytě na Slovácké v Břeclavi... zatím jsme v pronájmu, ale už uvažujeme o vlastním, ať nevyhazujeme peníze oknem... bydlet jsme spolu začali už po dvou měsících randění, takže docela fofr, ale aspoň jsem brzo zjistili, jestli spolu můžeme žít... podle všeho to vypadá, že ano :-) Jinak nevím co bych Ti povykládala, takže pokud Tě něco zajímá, tak se ptej ;-) A Ty v Brisbane studuješ přesně co?? Měj se moooc krásně! Páá

    OdpovědětVymazat
  5. Martooo:) ty si srandovni surfarka:))) nee, smekam, ty jo, neverila bych, ze ses na to postavila. to musi byt hrozne tezke na koordinaci!:) muzes jit studovat ftk:)))
    ja prave sedim v cukrarne u Mahlera a smeju se tady:) tvemu prispevku:).....posilala jsem nake fotky ohledne jedne prace. drz pesti, at to vyjde, ptz by to bylo uuuzasne. radeji jeste nepisu co, at to nezakriknu. jinak se mi blizi fyziolka...umim toho cim dal min..ale uz jsem se dostala do faze apatie:)potom nainstaluju kameru a muzem prdolit:) pusuuuuuuuuuuuu

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Preclo, vypadá to, že si to báječně užíváš :)
    Zdravím z Prahy a přeji další super zážitky o které se určitě podělíš.
    Pravidelná čtenářka Loudice :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marťo, zrovna jsem jedním dechem přečetla všechny příspěvky a jsem nadšená. Taky jsem viděla video s koalkou a to jsem teda záviděla uplně nejvíc, takový milý plyšáček a jak ho všichni opatrně hladili jak mimčo :). Myslím na Tebe, dávej na sebe pozor a bacha na ty krokodýly :D. Určo pošlu pohled :)
    Zatím pa, Moňa

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Martiii! Konecne jsem se opet dostala k pokracovani tveho australskeho dobrodruzstvi, pac se mi to leto v Brne nejak rozjelo a nestiham ani uklizet, heh. Supr ze si to tam zatim tak uzivas! Ten Byron Bay Ti zavidim, o tom miste jsem totiz skoro rok snila.. ale snad se tam jednoho dne taky mrknu za tema hippiesakama a krasnyma plazema :)

    jeste musim probehnout tvoje fotky at nemam takovy skluz :)
    Jinak jsem jen chtela rict, at vsichni kdo Ti budou neco na tvou adresu posilat (kdyztak si to nekde post-ni na blog), radeji nepouzivaji sluzby Ceske posty, resp. posty vseobecne, ale radeji vyuziji sluzby nejake prepravni spolecnosti (DHL, TNT atd).. Ja jsem totiz posilala do AUS tolik dopisu (pres postu i doporucene) a pohledu a darku a prislo z toho jen velmi male procento a to jeste z nekolika mesicnim zpozdenim.. Takze na tohle bych dala bacha..

    Mej se teda moc krasne a uzivej prichodu jara a leta!
    Martina
    xx

    OdpovědětVymazat