neděle 25. července 2010

První týden v Brisbane

Začínají se mi nějak hromadit zážitky, tak se musím pokusit dopsat to, co jsem ještě z minulých dvou týdnů nestihla, dokud si to ještě pamatuju! Takže konečně pár příhod z Brisbane - města, kde se budu nacházet další aspoň 4 měsíce'

Náš pondělní přelet do Brisbane nebyl uplně nejlépe načasovaný. Kdo ale mohl vědět, že zrovna v tu dobu, kdy budeme sedět na letiště se hraje finále mistrovství světa ve fotbale (teda tohle jsem vědět mohla, když jsem ty letenky kupovala, ale po pravdě řečeno mi to bylo uplně jedno) a hlavně, že se do něho dostane Španělsko (to fakt tušil jen málokdo). Takže chudák Kube, který už musel vstávat jednou ve 4, aby v hostelu plném Němců sledoval semifinále (do nosu naštěstí nedostal), musel od obrazovky z odletové haly (a to mohl by rád, že jsem tam tu obrazovku našla) odejít přesně ve chvíli, kdy začalo napínavé prodloužení a výsledek se tudíž dozvěděl, až když jsme ráno přistáli v Brisbane a moje hodná maminka mi o této slávě napsala smsku. Měl takovou radost, že si toho všimla půlka letadla a někteří lidé mu hned gratulovali.

V Brisbane nás pak kromě nádherného sluníčka, které jsme si po dešti v Sydney zasloužili, čekal i univerzitní šofér, který nás odvezl do hostelu, ze kterého jsme hned hbitě zamířili na univerzitu, abych stihla všechny po-příletové schůzky. Zatímco Kube prozkoumával obrovský kampus (o kterém vám brzo něco napíšu), já jsem si vyslechla všechny rady o ubytování a škole a byla připravena pustit se do hledání bytu. Hned odpoledne se nás tedy ujal další známy australan Conrad, který nám ukázal okolí školy a zavezl nás obhlédnout první dva domy, které jsem měla domluvené už od neděle. Jenom dodávám, že tady skoro nikdo nebydlí na kolejích, protože jsou hrozně drahé a většina studentů bydlí v "shared house", cože je dům obývaný více lidma dohromady. Takže něco podobného jsem se rozhodla najít i já. Teda ty první dvě inspekce, mě poněkud vylekaly, šlo o docela staré a neuklizené domy, protože jsem samozřejmě chtěla to levnější. Hned večer jsem teda v hostelu opět sedla na internet a obvolala dalších pár inzerátů, takže v úterý jsme hned od rána znovu prohlídkovali ve všech čtvrtích kolem školy. Tentokrát šlo o znatelně kvalitnější pokoje, ale za vyšší cenu. Štěstí se na mě ale usmálo odpoledne, kdy jsem konečně narazila na dům v jedné dobré čtvrtí a za super cenu! Na prohlídku jsem tam vzala jednu Francouzsku, se kterou jsem se seznámila v pondělí a protože se nám oběma líbilo, hned jsme to vzaly! Jupí, takže jsem měla z krku stresující hledání střechy nad hlavou a mohli jsme si s Kubem užít Brisbane naplno!

Středu jsme nejdřív věnovali centru města, místním trhů, čínské čtvrti, nákupu suvenýrů a tropickému parku. Centrum Brisbane totiž není nijak velké, ale zbytek města je sestaven ze čtvrtí plných domů, takže ve finále je město opravdu obří. Abysme ale pořád nechodili jen ulicemi, vypravili jsem se hned další den na výlet do Koalího útulku! A to byl opravdu zážitek. Malá zoo, plná australských zvířat nás úplně dostala. Viděli jsem víc než sto koal, nakrmili plno klokanů, pozorovali ptakopyska, hady, wombaty a possumy, krmili divoké papoušky, viděli, jak se stříhá ovce a jak pracují ovčáčtí psi, znovu nakrmili klokany a pohladili si koalího kamaráda. Prostě úplná paráda! Oba jsem pobíhali po parku jak malé děti a hrozně jsme si to užili.

V pátek nás pak čekala další velká výprava na druhý největší písečný ostrov na světě - Moreton Island. Protože se jedná o přírodní rezervaci, dá se na něj dostat jen s průvodcema, kterým byl pro nás dlouhovlasý australan Evžen. Nejdříve jsme přejeli trajektem širé moře a pak už jsme brázdili ostrov křížem krážem ve velkém džípu. Skákalo to s náma jako na horské dráze, ale za to jsem viděli celý ostrov, modrou lagunu, nekonečné pláže, vraky lodí, obrovský maják a pár velryb. Vydali jsme se také do pouště, kde jsme se na prkýnku rozjeli z duny plnou parou hlavou dolů (odborně nazýváno sand boarding - a jedna rada pro ostatní, moc neotvírejte pusu, ale písek budete mít ve finále opravdu všude!!! - za tři dny jsem ho pořád ještě sypala z uší :))

Poslední den s Kubem jsem pak strávili zase v Brisbane, v botanické zahradě a na jižním břehu řeky Brisbane, které je plné barů, stánků a dokonce je zde i laguna s pláží. Navštívili jsme Queenslandské museum a francouzský festival, poslechli si pár koncertů a večer se rozloučili na půl roku...Kube si pak odfrčel na pár dní do Malajsie a Singapuru a já zůstala v téhle veliké zemi načisto sama! Ale nebojte, teď to všechno totiž teprve začalo!!! :D

Pokračování za chvíli'

Žádné komentáře:

Okomentovat