neděle 4. července 2010

První dny v Sydney

Hurá, tak po strastiplné cestě přes půlku světa jsem se konečně v sobotu ráno (pro neznalé připomínám, že je zde o 8 hodin víc než u nás) ocitla u protinožců. No, cesta vlastně tak strastiplná nebyla, šikmooké letušky se pořád usmívaly a něco švitořily po korejsky, jídla bylo dost (a dokonce jedlé až na jednu chybu, které jsem se dopustila, když jsem si akčně k snídani dala zelenočajovou rýžovou kaši, blééé - ale podruhé jsem se poučila a vsadila na klasickou omeletu), přestupy jsem přežila, batoh se neztratil a celníci mě nešacovali. Takže vlastně až na tu délku pohodička a můžu jen doporučit :)

Z letiště se mi podařilo dostat do malého hostýlku ChiliBlue, kde jsem měla zarezervovanou postel v osmilůžkovém pokoji, která ještě však v tak časnou hodinu nebyla připravena a tak sem odhodila baťoh do dály a vyrazila na průzkum. Přestože je teď vlastně v Austrálii zima, svítilo krásně sluníčko a já se vypravila jen v teplejší mikině. Nedočkavě jsem hned zamířila do parku v centru, ze kterého měl být podle mapky z hostelu nádherný výhled na super slavnou Operu. A taky že jo! Když jsem dorazila na konec zahrad a uviděla tu monumentální stavbu, konečně jsem uvěřila, že jsem v Sydney. Procházela jsem se pořád kolem dokola a nemohla se přestat kochat, takže jsem skoro zapomněla na svůj spánkový deficit a časový posun. Kolem třetí to na mě ale padlo, tak jsem radši zamířila zpátky do hostelu, abych si trochu zdřímla.

V pokoji jsem však narazila na Fabiana z Francie, který se právě chystal za kamarády do města a tak sem si říkala, že jedno pivečko by mi taky neuškodilo. V baru jsme potkali jeho kámoše z Anglie, Irska a Zélandu a já jsem musela Fabiana obdivovat za to, jaký je s klukama kamarád, přestože jim nerozumí ani slovo (on totiž nerozuměl každou druhou větu ani mě, natož klukům s jejich silnými přízvuky). Kulečník a pivo ovšem očividně spojuje :) Ale uznávám, že já bych odvahu jet do Austrálie na rok s jeho angličtinou teda fakt neměla. Protože se mi už klížily oči a kulečník mi stejně nejde, radši sem se vrátila do hostelu, kde jsem od 7 hodin s přestávkami pochrupkávala až do 11 do rána! :)

V neděli jsem pak vyrazila dál do centra, prošla přístav, trh, projela se autobusem zdarma, obdivovala osvětlenou noční operu a ve finále se pokusila nahrát fotky na rajče. Kdo jste se tam ale byli mrknout, tak víte, že se mi to moc nedařilo - na hostelu je wifi šíleně pomalá a v McDonaldu (kam jsem se to šla otestovat) mi to taky moc nešlo. Snad ale v nejbližší době najdu nějaký rychlejší internet a podaří se mi je tam dostat.

Jinak jsem si nabrala moře materiálů a vymýšlím, co všechno v Sydney a jejím okolí podniknem, až konečně přiletí v úterý Kube. Město s ním projdu celé znovu, ale určitě se vydáme i někam na slavné pláže, do národních parků nebo do zoo na klokany :) Taky se těším, až se přestěhuju z toho dormsu (to je ten pokoj pro 8), protože je děsně prťavý a nemám si ani kam položit pomalu batoh - a to tu někteří bydlí asi permanetně a normálně u toho pracují. Jako já jsem zvyklá na barco, ale tohle bych teda asi nezvládla!!! Takže jinak od úterka skončí poflakování a začne opravdový sightseeing (pokud teda nebude Kube první tři dny spát :). Takže se těšte na nové zážitky a snad i nějaké fotky!

Zdravím všechny na druhém konci světa!

Pa Vaše Australanka :D

7 komentářů:

  1. Ahoj Martinko ! moc se mi v Sydney líbí , protože právě čtu knížku o Australii, kde je všechno tak živě popsané, jako kdyby jsem tam byl Já.Takže teď už vím, jaké to bude v Brisbane. Ale je to tak velká země, že ani rok Ti nebude stačit, aby jsi ji procestovala a hlavně: jak přijít k velké hromadě doláčů??? A bacha na domorodce Aboričince a pak mořské 7 m krokodýly,kteří moc rádi baští blodýnky pod hladinou.Teď doma odpočíváme. Ahoj Tatík MUDRC.

    OdpovědětVymazat
  2. Heeeeej, mařkooooo, jak já Ti závidíííím!
    Máš před sebou sedm měsíců a já už jenom jeden:((( Tak si to koukej pořádně užít! Papa a popiš pak fotbalový zážitky. Srdečně doufám že Španělsko dnes prohraje:P ;))
    Spolucestovatelka
    G

    OdpovědětVymazat
  3. Martiiiiii..Jsem tvoje velka cestovni fanynka,fotky jsou krasne proslunene,tak to vypada,ze fakt zadna zimni bunda neni potreba ;) Uziveeeeej !!

    Jáňa

    OdpovědětVymazat
  4. Čau Mářo, já každý den dychtivě sleduju tvůj blog a zatím jsem se nedočkala žádných novinek. :-( Asi s Kubém furt turistujete, co? No nebo vyspáváte, hm? :-) Fotky jsou ohromné, akorát se těším, až na nějaké uvidim tebe. :-) Opatruj sa. :-) Zdraví Bláňa a její LA family :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím všechny věrné čtenáře od protinožců! S Kubem se máme fajn, jen počasí nám moc nepřeje a docela nám zatím leje, tak doufáme, že se to ještě spraví. Až budu mít čas napíšu další vzkázek, fotky nahrajeme až budem někde na fofrnetu! A jupí na některých jsem i já!! (i když na většinu se vsockl Kube :D) Zatím paa!

    OdpovědětVymazat
  6. Jupííííííííííííííííí...žijéééééééééš:)já se teď vrátila z divočiny...tak se ozývám až téď...a jdu se rovnou vrhnout na prohlížení fotek!tak ať se ti daří a užíveeeeej¨
    Kristýna

    OdpovědětVymazat
  7. No, chtělo by to nějaké čerstvé zprávy ze Sydney!
    Včera jste přeletěli o město dál, budeš mít nové zážitky a co my?!?!My tu máme furt dokola číst Tvůj týden starý den!?!
    Polepši se!!!
    m...

    OdpovědětVymazat